Je wilt een vlotte tekst die blijft hangen
Of het nu gaat om een interview, artikel, klantcase, medewerkersverhaal, blog, advertorial of inspirerende tekst voor je magazine, vakblad of website. Ik zet jouw boodschap om naar een begrijpelijke tekst die de aandacht pakt, je doelgroep raakt en aanzet tot actie.
Ook herschrijf ik teksten om ze helder en aantrekkelijk te maken, afgestemd op jouw doelgroep. Verder help ik met het redigeren en corrigeren van teksten (jaarverslagen, rapporten), zodat ze foutloos en professioneel overkomen.
Maaike vertelt een verhaal pakkend

Maaike verdiept zich in de doelgroep

Zo ziet onze samenwerking eruit
1. Briefing
We voeren een briefingsgesprek waarin we de opdracht bespreken. Dat levert ons allebei duidelijkheid en een fijne professionele workflow op. Vragen die we bespreken staan in mijn briefingsdocument. We bespreken onder andere je doel, je doelgroep, de belangrijkste boodschap, het soort tekst, de stijl, hoe ik de input verzamel, het aantal correctierondes en de gewenste deadline. Zo kan ik goed mijn werk doen en krijg jij de teksten die je voor ogen hebt.
2. Offerte
Je ontvangt snel van mij per e-mail een terugkoppeling. Hierin staat helder omschreven wat we met elkaar hebben besproken. Er staat in welke teksten ik oplever, onze afspraken, een tijdsplanning en een realistische, heldere uren- en kostencalculatie. Mijn uurtarief is 85 euro exclusief 21% btw.
* Uit de Tekstnet-tarievenmonitor blijkt dat de meeste professionele tekstschrijvers in 2023 al dit tarief hanteerden.
3. Akkoord
Je laat mij binnen een week weten of je akkoord kunt gaan met mijn offerte. Als je mij de opdracht verstrekt, ontvang ik per e-mail van jou een akkoord. Daarna ga ik pas aan de slag. Ik hanteer deze algemene voorwaarden.
Maaike heeft het treffend verwoord

Maaike laat blogs meer sprankelen

5x Wat boeiende verhalen je opleveren
1. Onderscheiden
Je valt op en laat zien wat jou uniek maakt.
2. Leukere klanten
Mensen kopen van mensen. Lezers herkennen zich in je verhalen. Je trekt de leukste klanten aan.
3. Verbinding
Je doelgroep voelt een klik met jou. Je bouwt een goede band met ze op.
4. Onthouden
Je boodschap blijft hangen. Verhalen worden gemakkelijk onthouden.
5. Overtuigen
Door te laten zien wie je bent en wat je doet, vertrouwen mensen je eerder. Je zet aan tot actie.
