Tekstschrijver voor interviews en marketingteksten met sterke storytelling

Of het nu gaat om een interview, blog, klantverhaal of magazine-artikel: ik vertel jouw boodschap boeiend met de kracht van storytelling. Je doelgroep begrijpt het, voelt zich aangesproken en wil in actie komen. 

Ik herschrijf ook bestaande teksten zodat ze duidelijker en aantrekkelijker worden. Verder help ik met het redigeren en corrigeren van bijvoorbeeld jaarverslagen en rapporten. Zo komt alles professioneel over.

Maaike heeft me compleet ontzorgd

"Maaike heeft voor ons een klantverhaal prachtig verwoord. Niet alleen was de tekst in één keer wat we voor ogen hadden, tijdens het hele proces heeft ze mij compleet ontzorgd. Het enige wat ik hoefde te doen, was wat context geven en de contactgegevens van de klant. Ik kon het verder compleet loslaten en binnen no time had ik het volledige interview in mijn mailbox. Maaike is een topper!"
Amber Verspeek-VCSW
Amber Verspeek
Account & Sales Support Medewerker VCSW

Maaike vertelt een verhaal pakkend

"Maaike weet niet alleen een verhaal pakkend te vertellen, ze houdt ook altijd in haar achterhoofd wat de context, doel en publiek van haar verhaal is. Als woordvoerder maakte ik haar mee als een scherpe, krachtige en betrokken journalist. Later, als collega -beiden in een andere rol-, leerde ik haar kennen als een warme, mensgerichte storyteller. Integer, betrokken én mooie verhalen uitdragen met een randje humor. Dat is Maaike voor mij."
Marieke Brentjens
Marieke Brentjens
Communicatiestrateeg, -adviseur, -uitvoerder

Maaike verdiept zich in de doelgroep

"Maaike heeft De Nieuwe Bibliotheek geholpen met de redactie van het jaarplan 2025. Dat ging soepel en vlot. Zij verdiept zich goed in de doelgroep en context (oftewel de vraag achter de vraag). Als huis van de boeken, Nederlandse taal en mooie verhalen van Almeerders, kan ik Maaike van harte aanbevelen."
Annerie-Brenninkmeijer-De-Nieuwe-Blbiotheek-Almere
Annerie Brenninkmeijer
Directeur-bestuurder De Nieuwe Bibliotheek

Zo ziet onze samenwerking eruit

1. Briefing

We voeren een briefingsgesprek waarin we de opdracht bespreken. Dat levert ons allebei duidelijkheid en een fijne professionele workflow op. Vragen die we bespreken staan in mijn briefingsdocument. We bespreken onder andere je doel, je doelgroep, de belangrijkste boodschap, het soort tekst, de stijl, hoe ik de input verzamel, het aantal correctierondes en de gewenste deadline. Zo kan ik goed mijn werk doen en krijg jij de teksten die je voor ogen hebt.

2. Offerte

Je ontvangt snel van mij per e-mail een terugkoppeling. Hierin staat helder omschreven wat we met elkaar hebben besproken. Er staat in welke teksten ik oplever, onze afspraken, een tijdsplanning en een realistische, heldere uren- en kostencalculatie. Mijn uurtarief is 85 euro exclusief 21% btw. 

* Uit de Tekstnet-tarievenmonitor blijkt dat de meeste professionele tekstschrijvers in 2024 al dit tarief hanteerden.

3. Akkoord

Je laat mij binnen een week weten of je akkoord kunt gaan met mijn offerte. Als je mij de opdracht verstrekt, ontvang ik per e-mail van jou een akkoord. Daarna ga ik pas aan de slag. Ik hanteer deze algemene voorwaarden.

Maaike heeft het treffend verwoord

Maaike schreef voor gemeente Almere zeven verhalen met initiatiefnemers die een Groene Speld ontvingen als blijk van waardering voor hun bijdrage aan de groene en gezonde stad. Maaike geeft deze groene spelddragers op een hele mooie manier het podium. Ze vertelt wat hen drijft en dit inspireert weer anderen. Er ontstaan nieuwe verbindingen. Dat is precies waar groene spelden en medailles voor staan en wat Maaike zo treffend heeft verwoord. Klasse!
Monique van der Plas van de gemeente Almere/Groen en Gezond Almere
Monique van der Plas
Programmamanager gemeente Almere / groen en gezond almere

Maaike laat blogs meer sprankelen

"Ik ken Maaike via TekstNet en het klikte gelijk. Omdat ik het prettig vind om af en toe professionele feedback te ontvangen op blogs, vroeg ik haar om een aantal blogs na te kijken. Dankzij haar duidelijke aanwijzingen kon ik deze blogs net wat meer laten sprankelen en spannender maken. Maaike is een echte aanrader als adviseur in communicatie."
Eline van den Hout
Eline van den Hout
Tekstschrijver en webredacteur

5x Waarom boeiende verhalen je beste marketingtool zijn

1. Je valt op

Geen grijze middelmaat, maar een verhaal dat eruit springt.

2. Je trekt leuke klanten aan

Wie zich in jouw verhaal herkent, wil met je werken. Zo simpel is het.

3. Je maakt verbinding

Wie een klik voelt, blijft niet scrollen. Die blijft plakken. 

4. Je boodschap blijft hangen

Verhalen werken beter dan droge feiten. Wat raakt, onthoud je.

5. Je overtuigt

Met een goed verhaal, wek je vertrouwen én zet je aan tot actie.

Tekstschrijver Maaike van den Bosch uit Almere
Scroll naar boven