Je wilt een vlotte, begrijpelijke tekst die de aandacht pakt en blijft hangen

Of het nu gaat om een human interestverhaal, advertorial, klantcase, medewerkersverhaal, blog, tekst voor een brochure, folder of flyer, nieuwsbericht of persoonlijk profiel: ik zet jouw boodschap om naar een begrijpelijke tekst waarmee je de aandacht pakt en je doelgroep raakt. Denk bij je contentmarketing ook aan inspirerende nieuwsbrieven, boeiende verhalen voor een magazine, pakkende posts voor sociale media en aantrekkelijke webteksten. 

Naast het schrijven van converterende content of overtuigende teksten, schrijf ik effectieve persberichten en informatieve (nieuws)artikelen. Daarnaast herschrijf ik bestaande teksten en copy om ze frisser en aantrekkelijker te maken, precies afgestemd op jouw doelgroep. Ik help je ook graag met het redigeren en corrigeren van teksten (verslagen, rapporten), zodat ze foutloos en professioneel overkomen.

Maaike vertelt een verhaal pakkend

"Maaike weet niet alleen een verhaal pakkend te vertellen, ze houdt ook altijd in haar achterhoofd wat de context, doel en publiek van haar verhaal is. Als woordvoerder maakte ik haar mee als een scherpe, krachtige en betrokken journalist. Later, als collega -beiden in een andere rol-, leerde ik haar kennen als een warme, mensgerichte storyteller. Integer, betrokken én mooie verhalen uitdragen met een randje humor. Dat is Maaike voor mij."
Marieke Brentjens
Marieke Brentjens
Communicatiestrateeg, -adviseur, -uitvoerder

Maaike laat blogs meer sprankelen

"Ik ken Maaike via TekstNet en het klikte gelijk. Omdat ik het prettig vind om af en toe professionele feedback te ontvangen op blogs, vroeg ik haar om een aantal blogs na te kijken. Dankzij haar duidelijke aanwijzingen kon ik deze blogs net wat meer laten sprankelen en spannender maken. Maaike is een echte aanrader als adviseur in communicatie."
Eline van den Hout
Eline van den Hout
Tekstschrijver en webredacteur

Maaike verdiept zich in de doelgroep

"Maaike heeft De Nieuwe Bibliotheek geholpen met de redactie van het jaarplan 2025. Dat ging soepel en vlot. Zij verdiept zich goed in de doelgroep en context (oftewel de vraag achter de vraag). Als huis van de boeken, Nederlandse taal en mooie verhalen van Almeerders, kan ik Maaike van harte aanbevelen."
Annerie-Brenninkmeijer-De-Nieuwe-Blbiotheek-Almere
Annerie Brenninkmeijer
Directeur-bestuurder De Nieuwe Bibliotheek

Maaike heeft het treffend verwoord

Maaike schreef voor gemeente Almere zeven verhalen met initiatiefnemers die een Groene Speld ontvingen als blijk van waardering voor hun bijdrage aan de groene en gezonde stad. Maaike geeft deze groene spelddragers op een hele mooie manier het podium. Ze vertelt wat hen drijft en dit inspireert weer anderen. Er ontstaan nieuwe verbindingen. Dat is precies waar groene spelden en medailles voor staan en wat Maaike zo treffend heeft verwoord. Klasse!
Monique van der Plas van de gemeente Almere/Groen en Gezond Almere
Monique van der Plas
Programmamanager gemeente Almere / groen en gezond almere

Zo ziet onze samenwerking eruit

1. Briefing

We voeren een briefingsgesprek waarin we de opdracht bespreken. Dat levert ons allebei duidelijkheid en een fijne professionele workflow op. Vragen die we bespreken staan in mijn briefingsdocument.

2. Offerte

Je ontvangt snel van mij per e-mail een terugkoppeling. Hierin staat omschreven wat we met elkaar hebben besproken. Er staat in welke teksten ik oplever, onze afspraken, een tijdsplanning en een realistische, heldere uren- en kostencalculatie. Mijn uurtarief is afhankelijk van de opdracht. Om je alvast een indicatie over het meest gebruikte tarief van tekstschrijvers te geven: de tarievenmonitor van Tekstnet

3. Akkoord

Je laat mij binnen een week weten of je akkoord kunt gaan met de offerte. Als je mij de opdracht verstrekt, ontvang ik per e-mail van jou een akkoord. Ik hanteer deze algemene voorwaarden.

7x Wat boeiende teksten je opleveren

1. Onderscheiden

Je valt op en onderscheid je van anderen.

2. Leukere klanten

Mensen kopen van mensen. Lezers herkennen zich in jouw verhalen. Je trekt de leukste klanten aan.

3. Verbinding

Je doelgroep voelt een klik met jou. Je bouwt een goede band met ze op.

4. Vertrouwen

Door te laten zien wie je bent en wat je doet, vertrouwen mensen je eerder.

5. Expertstatus

Je wordt gezien als de deskundige in jouw vakgebied.

6. Onthouden

Je boodschap blijft hangen. Verhalen worden gemakkelijk onthouden.

7. Overtuigen

Verhalen zijn geloofwaardiger dan een opsomming van feiten en argumenten.

Tekstschrijver Maaike van den Bosch uit Almere
Scroll naar boven