Tekstschrijver voor interviews en marketingteksten met sterke storytelling
Of het nu gaat om een interview, blog, klantverhaal of magazine-artikel: ik vertel jouw boodschap boeiend met de kracht van storytelling. Je doelgroep begrijpt het, voelt zich aangesproken en wil in actie komen.
Ik herschrijf ook bestaande teksten zodat ze duidelijker en aantrekkelijker worden. Verder help ik met het redigeren en corrigeren van bijvoorbeeld jaarverslagen en rapporten. Zo komt alles professioneel over.
Maaike heeft me compleet ontzorgd

Maaike vertelt een verhaal pakkend

Maaike verdiept zich in de doelgroep

Zo ziet onze samenwerking eruit
1. Briefing
We voeren een briefingsgesprek waarin we de opdracht bespreken. Dat levert ons allebei duidelijkheid en een fijne professionele workflow op. Vragen die we bespreken staan in mijn briefingsdocument. We bespreken onder andere je doel, je doelgroep, de belangrijkste boodschap, het soort tekst, de stijl, hoe ik de input verzamel, het aantal correctierondes en de gewenste deadline. Zo kan ik goed mijn werk doen en krijg jij de teksten die je voor ogen hebt.
2. Offerte
Je ontvangt snel van mij per e-mail een terugkoppeling. Hierin staat helder omschreven wat we met elkaar hebben besproken. Er staat in welke teksten ik oplever, onze afspraken, een tijdsplanning en een realistische, heldere uren- en kostencalculatie. Mijn uurtarief is 85 euro exclusief 21% btw.
* Uit de Tekstnet-tarievenmonitor blijkt dat de meeste professionele tekstschrijvers in 2024 al dit tarief hanteerden.
3. Akkoord
Je laat mij binnen een week weten of je akkoord kunt gaan met mijn offerte. Als je mij de opdracht verstrekt, ontvang ik per e-mail van jou een akkoord. Daarna ga ik pas aan de slag. Ik hanteer deze algemene voorwaarden.
Maaike heeft het treffend verwoord

Maaike laat blogs meer sprankelen

5x Waarom boeiende verhalen je beste marketingtool zijn
1. Je valt op
Geen grijze middelmaat, maar een verhaal dat eruit springt.
2. Je trekt leuke klanten aan
Wie zich in jouw verhaal herkent, wil met je werken. Zo simpel is het.
3. Je maakt verbinding
Wie een klik voelt, blijft niet scrollen. Die blijft plakken.
4. Je boodschap blijft hangen
Verhalen werken beter dan droge feiten. Wat raakt, onthoud je.
5. Je overtuigt
Met een goed verhaal, wek je vertrouwen én zet je aan tot actie.
